woensdag 12 oktober 2011

Movie time: Never let me go



Op een zekere avond had ik zin in een goede film. Ik ging dus op zoek op de website van IMDB. Uiteindelijk kwam ik uit bij ‘Never let me go’. De film werd gewaardeerd met een 7.3, waar ik natuurlijk heel veel waarde aan hecht. Als IMDB zegt dat de film een 7+waard is, dan moet het op z’n minst ‘een aardige film’ zijn! Na het lezen van de beschrijving, werd ik enthousiast. 




Dit is geen ‘12 in een dozijn film’. Deze film daagt veel ethische vraagstukken uit en riep bij mij veel emotie en vragen op(maar dat was ook, omdat ik het zonder ondertiteling keek, Brits lastig te verstaan is en omdat het laat was). Het is een film waarbij je even stil bent aan het einde van de film.




Acteurs
Als ik een film kijk, word ik soms helemaal gek doordat ik de acteurs ergens van ken, maar ik niet weet waarvan. Om jullie voor deze ellende te beschermen heb ik even de hoofdrolspelers op een rijtje gezet, plus de films waarvan we ze kennen.


Kathy wordt gespeeld door Carey Mulligan.
In 2005 maaktte zij haar acteerteerbuut in Pride and Prejudice. Naast een theatercarriere speelde ze in verschillende series. Haar echte doorbraak was in de film Public EnemiesAn Education beide in 2009.

Tommy wordt vertegenwoordigd door, de voor mij onbekende, Andrew Garfield. Deze beste man begon zijn carrière in de tienerdramaserie Sugar Rush. Hij speelde vooral bijrolletjes. Naar mijn idee is Never let me go zijn eerste ‘echte’ film. Andrew kreeg een Golden Globe-nominatie voor Beste acteur in een bijrol in de film Social media. In 2012 kunnen we hem zien schitteren als spiderman in de film The Amazing Spider-Man.

Ruthwordt gespeeld door Keira Knightley. Heeft dit uitleg nodig? We kennen haar natuurlijk allemaal van de Pirates-films. In deze film heeft ze niet een enorm grote rol, waardoor ik mezelf afvraag of ze wel helemaal in deze film past. Prima geacteerd hoor, daar niet van!






Ga jij deze film kijken?

Liefsx,
Caroline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten