donderdag 15 december 2011

How to survive | De vakantie

Pinned Image
Tien tips om op een ontspannen manier de vakantie door te komen.

Vanaf maandag (eerst er nog even een herkansing erdoorheen knallen) heb ik vakantie. En ooh, wat ben ik daar aan toe. Ik ben de laatste tijd heel druk geweest met mijn studie en heel veel andere dingen eromheen. Nu heb ik dus drie (jaja, drie) weken om uit te rusten. Als je alles vergeet wat ik nog moet doen. Ehh, hoe komen jij & ik na deze vakantie uitgerust weer aan op school? Tijd voor tips! 

1. Geniet! Je hebt een welverdiende rustperiode. Maak hier dan ook dankbaar gebruik van.
2. Pak die rust. Slaap uit, lig heel de dag in bed en ga lekker lang in bad. Chillax, je hebt alle tijd!
3. Ga leuke dingen doen. Ga een dagje flink shoppen, doe een fotoshoot met vrienden of organiseer een hot chocolate party! (Wie organiseert? Ik ben van de partij!)
4. Maak een to-do-list. Als je na de vakantie een hoop deadlines hebt, maak dan een to-do-list. Je ruimt je hoofd op en weet gelijk wat je allemaal moet doen!
5. Maak een goede balans tussen nuttigheid en ontspanning. Doe dag één wat van je to-do-list, ga de volgende dag een dagje uit met je beste vriendin.

6. Enjoy the holidays. In deze vakantie vallen alle feestdagen. Wat je ook gaat doen, geniet ervan!
7. Ruim je kamer op. In The little things #15 zei ik het ook al: Het is fijn om in opgeruimde ruimte te zijn. Nu heb je alle tijd om heel je kamer eens om te gooien en grondig schoon te maken. Ik weet wat ik dinsdag ga doen!
8. Wordt creatief! Speur alle DIY's af in de blogwereld en ga aan de slag! Ook ik word creatief, dus binnenkort meer Do-it-yourself op mijn blog.
9. Lees een boek. Vroeger. Toen studieboeken nog ver in de toekomst lagen. We nog van lezen hielden. In de vakantie haalde ik een stapel boeken, maar moest alsnog een keer terug naar de bieb. Wat lijkt dat toch lang geleden. Tijd voor een boek! Het is toch heerlijk om even in een andere wereld te zijn?
10. Maak je niet druk. Vergeet alle stress, slechte cijfers en al het andere waar je niet al te blij van wordt.

& als je nog een weekje moet bikkelen, een week is zo voorbij!

Fijne vakantie!

1 opmerking: