woensdag 6 juni 2012

Share your talent | Rebekka


Er zijn hobby’s die uitgroeien tot een dagelijkse bezigheid. Iets wat je vaker dan normaal doet en waar je enorme eieren in kwijt kunt. Zo’n hobby heeft Rebekka. Ze is helemaal van de nailart. Iets wat steeds vaker voorkomt, maar dan écht goed. Ze vertelt wat over zichzelf, haar hobby en natuurlijk waar ze inspiratie van krijgt! 

Rebekka is een negentienjarige communicatie student (goh, wat een leuke opleiding): ‘Wat ik met deze studie wil gaan doen weet ik nog niet. Wel dat ik het af wil maken, daarna komt er vast iets leuks op m'n pad.’ Rebekka woont naar eigen zeggen in het leukste studentenhuis dat er is. ‘Daar vermaak ik me vooral met nagellak, kletsen, koken, school en schoonmaak dingen en het bijhouden van mijn recepten en mode plakboeken.’



Driehonderd potjes 
Het lakken van nagels zat er al vroeg in: ‘In groep zeven of acht ben ik begonnen met het lakken van m'n nagels. Ik had een groen en een geel potje. Eerst deed ik m'n nagels om-en-om. Toen alle twee de kleuren op één nagel. Er kwamen al snel een rood en een oranje potje bij, waardoor ik op elke nagel een regenboog effect kon maken. Toen ik er achter kwam dat je niet alleen strepen, maar met een satéprikker ook stipjes kon zetten is alles op gang gekomen. Inmiddels zet ik de stipjes met dotting tools en zit het aantal potjes ruim boven de driehonderd.’

Losgaan met glitters 
Er is een tijd geweest dat deze hobby een beetje uit de hand liep: ‘De periode dat ik elke dag een ander design op m'n nagels maakte, dat dan weer moest matchen met m'n kleding heeft gelukkig maar twee jaar stand gehouden. Het was nogal vermoeiend en tijdrovend.’ Tegenwoordig is er meer balans. Haar nagels lakt ze nog maar een paar keer per week en ze neemt ook genoegen met één kleur per nagel: ‘Het leukst is toch om minimaal één keer per weer lekker los te gaan met glitters, kwastjes, dotting tools, strassteentjes en fimo. Is het niet op m'n eigen nagels, dan wel op die van huisgenootjes, familieleden, buurmeisjes, en alle andere mensen die ik hier blij mee kan maken.’

Inspiratie uit tafelkleden
Aan elk talent de vraag: 'Waar haal jij je inspiratie vandaan?' Bij Rebekka is dit vooral op internet, zoals pinterest, facebook en blogs: ‘Op internet vind je kant-en-klare designs. Niet leuk om precies na te maken, maar wel om techniekjes van na te bootsen of puur om even in m'n achterhoofd te houden.’ Ook krijgt Rebekka ideeën voor patroontjes van tafelkleden, kleding, covers van boeken en kinderfilms. Soms komen de ideeën ook gewoon ineens in me op.’


Toekomst 
Op de vraag, hoe zie jij de toekomst met nailart heeft Rebekka een duidelijk antwoord: ‘Lekker door gaan. De 'low-budget' potjes steeds meer vervangen door dure, kwalitatieve potjes, meer producten kopen, meer nagellak hebben, meer mensen tegenkomen die hun nagels gelakt willen hebben, meer inspiratie opdoen en misschien, ooit ook nog wel eens winst gaan maken. Niet fulltime met de nagels bezig zijn, dat kan ik denk ik niet. Al is het alleen al omdat de meeste mensen niet zitten te wachten op nagels met uiltjes, bomen, bloemen, fruit en regenbogen. Alhoewel ik natuurlijk ook hele leuke bescheiden dingen kan maken. Ik denk dat het altijd een fijne hobby zal blijven.’




Als laatste nog een leuke Step-by-step made by Rebekka! Als je dit heel leuk vindt om te zien, dan hoor ik het graag. Dan regelen we natuurlijk even met Rebekka dat dit vaker op The little things verschijnt! 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wil jij ook in deze rubriek verschijnen? Dat kan! Mail naar: tlittlethings@gmail.com

5 opmerkingen: