vrijdag 30 november 2012

Quotisch | Enjoy the ride!

Quotisch is een woord dat niet bestaat. Maar ach, het klinkt wel leuk. Een nieuwe rubriek waarin ik mijn mening laat schijnen over een quote. 
Morgen écht! 
Ben ik de enige die denkt in morgens? Morgen ga ik echt meer recepten uitproberen, volgende week ga ik meer tijd besteden aan bloggen en volgende maand ga ik toch echt minder geld uitgeven. Als er aan je studie een eind begint te komen, denk je ook steeds meer aan de dag van morgen. Want wat ga je dan doen? Ik ren mijn stageperiode door, in de hoop dat het wat sneller voorbij gaat. Terug naar de collegezalen, waar ik naar eigen zeggen toch meer thuis hoor.

Run, run, run
Wat gebeurt er met vandaag? Kunnen we nu niet gewoon naar de winkel rennen om de ingrediënten te halen voor die taart die er zo aantrekkelijk uitziet? Vandaag heb ik best tijd om veel blogs te schrijven en minder geld uitgeven kan nu ook. Die studie duurt nog 1,5 jaar- tijd zat om uit te vinden wat ik wil en mijn stage is eigenlijk ook best leuk. Rennend gaan we het leven door en vergeten we om te genieten van vandaag?

Dankbaar
Het is de Amerikaanse positiviteit die ons vertelt overal het goede in te zien. Hoewel ik dat een lichtelijk overdreven theorie vind, zit er wel een kern van waarheid in. Niet alles is leuk aan vandaag. Niet alles is mooi aan morgen. Maar als we bedenken wat we vandaag allemaal hebben gekregen, kun je alleen maar dankbaar zijn. Een glimlach van een vreemde, een warm kopje thee of gewoon je heerlijke bed waar je straks weer in mag duiken. Hieruit kun je altijd positieve gevoelens halen! 

Ambities van vandaag 
Nadenken over morgen is alleen maar goed, wat is een mens zonder ambities? Vergeet alleen niet te genieten van alle dingen van vandaag. Zowel de grote als de kleine. Deze momentjes maken het leven mooi en zorgen dat je elke dag kunt genieten van jouw ride!

Do you enjoy your ride?

1 opmerking:

  1. Leuk dat je zo actief bent met het bedenken van nieuwe rubrieken! Ik vind dit wel een leuke!

    Ik moet eerlijk zeggen dat dit me prima lukt. Tuurlijk denk ik ook wel eens morgen/volgende week/volgend jaar, maar juist probeer ik uit elke dag wat te halen (soms teveel haha). Heb dit jaar een heftig jaar achter de rug en heb hierdoor geleerd heel erg in het nu te leven, dus doen!

    BeantwoordenVerwijderen