zondag 8 april 2012

Share your talent | Redmar Smit

Dit is de eerste editie van de nieuwe rubriek Share your talent! Ik ben helemaal blij met deze rubriek, want er komen echt leuke mensen in de volgende versies! Maar, vandaag beginnen we ook heel leuk met Redmar, de songwriter. Have fun! 


Meet the writer 
De 18-jarige (almost 19) Redmar Smit studeert journalistiek aan dezelfde mooie hogeschool als ik. En dat op diezelfde hogeschool talentjes rondlopen is overduidelijk. Redmar is er daar één van! Hij schrijft songteksten. Ik ben helemaal fan van zijn, toch wel diepzinnige, nummers.

Redmar schrijft vooral songs voor zichzelf: ‘Songteksten schrijven is een hele goede manier om je emoties te uiten. Ook schrijf ik voor anderen. Ik hoop mensen te bemoedigen en te raken. Mensen zijn heel verschillend, maar ten diepste eigenlijk hetzelfde. Iedereen heeft vragen in het leven, iedereen heeft verlangens, iedereen heeft liefde nodig. Ik schrijf vooral over deze thema's. Misschien kort samenvattend: de zin van het leven.’

Schrijven doet Redmar als sinds hij al een beetje Engels kon, maar sinds de laatste twee jaar krijgt het steeds meer vorm en gaat het schrijven steeds beter. Inspiratie haalt hij overal vandaan: ‘Ik haal mijn inspiratie uit de wereld, uit vrienden, uit dingen die gebeuren in mijn leven of andermans leven en de belangrijkste God, de inspiratiebron van alles.’

Zijn toekomstdroom? ‘Ik hoop ooit mijn beroep hiervan te maken. Schrijven voor grote artiesten of een eigen carrière beginnen. Dat is mijn droom!’

Behind the song 
Redmar vertelt: 'Ik krijg soms het idee, ook bij mij zelf, dat wij ons leven verspillen met het zoeken naar antwoorden. Hoeveel procent van onze tijd vragen wij ons wel niet dingen af. Soms is het goed om je dingen af te vragen, maar voor sommige dingen krijgen wij nooit een antwoord. Alles heeft een reden, maar die kunnen wij niet altijd doorgronden. Die is van Hogere Hand. We kunnen ons leven nooit onder controle krijgen. We proberen niet te breken, maar we zijn zo teer als porselein. Onze antwoorden liggen opgesloten tussen de hemel en de aarde. Een plek waar geen tijd en ruimte is. Niemand weet hoe groot het is en hoe lang onze antwoorden daar al opgesloten liggen. Een plek waar wij niet kunnen komen. Antwoorden zijn soms dichtbij, maar soms zo ver weg. We kunnen ze niet pakken, dat willen we wel graag. We moeten het uit handen geven. Vertrouwen en geloven dat het goed is. Kijk naar wat je wel hebt, tel die zegeningen.'

Opgeven voor deze rubriek? Mail naar: tlittlethings@gmail.com 

1 opmerking: